Pagina's

donderdag 13 juni 2013

Help!! Ik heb een droge huid.

Tumblr

Hey iedereen,

De zomer staat voor de deur, en natuurlijk wil jij een perfecte huid voor in de zomer.
Ik heb hier een paar tips voor de droge huid, hoe moet je het verzorgen? wat kan ik er op smeren? etc etc...

Natuurlijk is het super belangrijk om je huid te verzorgen, maar hoe weet je nou hoe je dat moet doen? 
Deze info gaat voornamelijk uit naar mensen met een droge huid...

Mensen met een droge huid, hebben ook vaak een gevoelige geirriteerde huid, een huid die vaak jeukt, rode plekjes heeft, of mischien wel pijnlijk aanvoelt.
Dan is het in de zomer erg belangrijk dat je je huid beschermd tegen uv stralen, want daardoor kan je huid nog droger worden.

Ik snap dat je het lekker vind om je huid eens even goed intensief te reinigen met een scrub, een cremepje enz.. maar het is dan belangrijk om niet te grote korrels in de scrub te hebben
 (het liefst helemaal geen korrels) zo kan je jou droge huid erg beschadigen, breng een milde creme aan en ga niet te hard over je huid heen.

Wat make-up betreft is het het beste om foudation in poedervorm te doen en niet in een creme, want in een poeder zitten minder agressieve stoffen dan in een creme.

Wil je lekker zwemmen en denkt ''laat ik maar eens waterproof make-up op doen'' NIET doen! In waterproof make-up zitten veel agressieve stoffen waar jouw droge huid niet goed tegen kan. Gebruik liever gewone make-up of helemaal niet.

Het is goed om na het douchen een bodylotion of bodybutter op te doen, daar blijft de huid vettig en soepeler van. Kijk wel even goed of er producten in zitten waar je niet tegen kan.

Ook is het lekker om op je gezicht een creme op te smeren voor de droge huid ik persoonlijk gebruik altijd deze van nivea;  
Dit is van de nivea soft collectie, hierdoor blijft de huid lekker soepel en voelt zacht aan.
Ik breng het elke ochtend en avond aan.

Het is dus heel belangrijk dat je je huid goed vet houd!

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, vragen kun je in de reactie achterlaten of mij een e-mail sturen 

xx
Alice | Blogg på Devote.se

Geen opmerkingen:

Een reactie posten